Like No Other Engagement Marketing | Rijkswaterstaat “Jouw Deltaroute Moment”
2034
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-2034,ajax_fade,page_not_loaded,
   
Category
Campagne, contest, engagement
About

Versie ANWB

Campagne: “Jouw Deltaroute Moment”

 

Achtergrond:

Rijkswaterstaat heeft i.s.m. ANWB de het platform ‘Beleef de Deltaroute’ ontwikkeld, een website www.beleefdedeltaroute.nl waarop alle Deltawerken worden gepresenteerd inclusief fiets- en autoroutes langs de Deltawerken.

 

Doelstellingen:

– Publiek informeren over wat Rijkswaterstaat doet om Nederland droog te houden;

– Draagvlak: awaress voor de Deltawerken creeren en de noodzaak om in waterveiligheid te blijven investeren.

– De recreatieve mogelijkheden die –mede dankzij de Deltawerken zijn ontstaan- promoten.

 

Vraag:

Hoe kunnen we het platform ‘Beleef de Deltaroute’ promoten en het publiek er meer bij betrekken?

 

Oplossing;

Like No Other ontwikkelde een online activatie ‘Jouw Deltaroute Moment’: het publiek werd gevraagd om hun mooiste en leukste momenten rond de Deltawerken te delen op de actiesite. In samenwerking met alle partners van de Deltaroute werden mooie prijzen beschikbaar gesteld; van een Helicoptervlucht over de Deltawerken tot een weekend in Roompot.

 

Resultaat:

De actie ‘Jouw Deltaroute moment’ was aanleiding voor heel veel communicatie en engagement; van aankondiging van de campagne via pr, social media, outdoor, flyers, pers, radio en tv, mediapartner ANWB , VVV’s tot en met de prijsuitreiking.

Tientallen mooie inzendingen van zeer betrokken die daarmee het overige publiek een idee gaven: wat er rond de Deltawerken allemaal is te zien, te doen en vooral te beleven.

 

Viraal bereik

Deelnemers betrokken hun netwerken via hun eigen social media accounts.

Totaal zijn 100.000-en mensen via de actie bereikt.

Tevens vormde de actie de aanleiding om rond Beleef de Deltaroute ook een Facebook Fanpage en Twitterpagina te activeren en de samenwerking recreatieondernemers rond de Deltawerken te intensiveren.

 

Like No Other verzorgde de complete campagne van conceptontwikkeling tot en met online productie. Inrichten en management social media rond de campagne, pr- en media advies en de productie van alle promotiematerialen.

 

Daarnaast ondersteunde Like No Other Rijkswaterstaat met de organisatie en productie van de ‘Tour de Delta’ een recreatieve en sportieve toertocht in het kader van de Tour de France en de tourfinish twee weken later op Neeltje Jans.

 

 

close
Facebook Iconfacebook like buttonTwitter Icontwitter follow button