Like No Other Engagement Marketing | NOS, Vraag het Den Haag
1537
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1537,ajax_fade,page_not_loaded,
   
Opdrachtgever

NOS

Category:
contest, TV
About

Bij iedere verkiezing is het de redactie van de NOS die de vragen bedenkt en stelt aan onze politici. Tijdens de Tweede Kamer verkiezingen van 2012 vond de NOS het een goed idee om dit keer de vragen van de kijkers te stellen. Via vraaghetdenhaag.nl konden kijkers hun vragen aan de politici insturen in een aantal categorieën,  de nieuwsredactie koos vervolgens interessante vragen hieruit en legde deze voor aan de politici op Radio en TV. De fragmenten met de antwoorden werden op de site geplaatst, en tevens werden de vragenstellers genoemd en geïnformeerd.

 

Meer dan 2.000 interessante vragen zijn gesteld, waarmee direct duidelijk werd dat de verkiezingen wel degelijk leven bij de burgers. Dit leverde tevens een accuraat beeld op van de meest belangrijke thema’s. Zo accuraat zelfs, dat de redactie besloot om het live slotdebat vorm te geven naar deze thema’s, en de vragen te laten stellen door de vragenstellers online. Dat is zoals social TV bedoeld is. De campagne is tevens genomineerd geweest voor een Facebook Award.

close
Facebook Iconfacebook like buttonTwitter Icontwitter follow button